VINÇON 1929-2015

Nou

La història de la botiga VINÇON que va canviar la manera de veure i consumir el disseny, va obrir nous horitzons al món de l'art i el disseny mitjançant La Sala Vinçon i es va convertir en referent del bon gust i el bon humor.

Més detalls

Aquest producte no està disponible


35,00 € IVA inclòs

Més informació

VINÇON va ser, des dels anys trenta del segle XX fins al 2015, un dels atractius comercials del barceloní Passeig de Gràcia. La botiga, que oferia un «extens assortiment d'objectes de tota mena en general», va arribar a ser un referent del disseny d'aquest país. Vinçon va donar visibilitat a les tendències internacionals i espai per fer créixer els dissenyadors locals gràcies als objectes que venia i a les exposicions que organitzava a La Sala Vinçon. Va ser un comerç amb personalitat pròpia que es va convertir en prescriptor i va canviar la manera de veure i consumir disseny, mitjançant una comunicació directa i un sentit especial de l'humor que trencava amb l'elitisme del sector i permetia que tothom se sentís com a casa.



El tercer volum de la col·lecció Imprescindibles s'obre amb un assaig de l'historiador i dissenyador Oriol Pibernat que analitza el paper de Vinçon en el consum de disseny a Barcelona i la creació del mite. Tot seguit, Maria José Balcells reconstrueix la seva història a partir d'una primera exploració de l'arxiu de la botiga que es custodia al Centre de Documentació del Museu del Disseny. Finalment, un apartat visual que relata l'evolució del local, dels seus aparadors, dels seus productes, de la seva comunicació i de les seves exposicions serà sens dubte un flashback per a tots aquells que el van conèixer, però també un descobriment per a les generacions que mai no van arribar a passejar-se per Vinçon.




Tapa dura
Edició bilingüe: Català/Castellà
Mides: 27 x 21,5 cm. 900 imatges color.
ISBN: 978-84-124162-0-6
Co-edició: Tenov i Museu del Disseny de Barcelona.


L’any 1941 Vinçon va obrir portes com a botiga de regals per ser adquirida més tard per la família Amat que des dels anys 50, com a propietària de l’establiment dissenyat per Antoni Rovira i on va viure el pintor barceloní Ramon Casas, va fer una aposta totalment innovadora pels objectes de disseny contemporani especialment aquells amb marca Barcelona, que els van convertir en la seva especialitat. Vinçon va ser pionera en generar un canvi de tendència en altres comerços de la ciutat, ja que presentava una oferta molt original d’articles de disseny, papereria, decoració i articles de regal. Per aquest motiu durant molts anys va ser parada obligatòria per als apassionats del disseny locals i forans.

Fachada-1941-2.jpg


La bona relació amb arquitectes i dissenyadors emergents junt amb la qualitat i originalitat dels productes van fer de Vinçon un mite, que l’any 1995 va rebre el Premi Nacional de Disseny per la seva “contribució a la promoció de la cultura del disseny”.

Valoracions (1)

Rated 5.00 on the scale 1 - 5 based on 1 customer reviews
Compra verificada

Customer didn't write any details

altres productes de la mateixa categoria: